ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Η ΜΑΡΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Μπορεί να φαίνεται κάπως περίεργο, πως μπορεί το σεξ να κρύβεται πίσω από ένα παιδικό παραμύθι, ωστόσο αν παρατηρήσει κανείς ορισμένες σκηνές, η δαιμονοποίηση του σεξ – ειδικά για τις γυναίκες – βρίσκεται πίσω από αυτές. Όλο αυτό δεν είναι τυχαίο, διότι τα παραμύθια είναι οι εντολές που δίνει το συνειδητό στο υποσυνείδητο.
Η Ωραία Κοιμωμένη και το ταμπού της παρθενίας
Η Ωραία Κοιμωμένη, γνωστή και ως Αυγή μέσα από την ταινία του Disney, βρίσκεται στην ηλικία των 16 ετών, στο όριο μεταξύ παιδικότητας και εφηβείας. Το τρύπημα του δαχτύλου στο αδράχτι, θα μπορούσε να σηματοδοτεί την σεξουαλική αφύπνιση που έρχεται με την ήβη, σηματοδοτώντας με το αίμα, την επικινδυνότητα της θέσης της. Με αυτό τον τρόπο , ένα κορίτσι νουθετείται ότι το αίμα της το ίδιο, η ουσία της η ίδια, ενέχει έναν κίνδυνο. Είναι μια υπενθύμιση στο κορίτσι να είναι υπάκουη στις νουθεσίες των μεγαλυτέρων, γιατί αλλιώς ο κίνδυνος (δηλαδή το σεξ) παραμονεύει.
Ο ύπνος, θα μπορούσε να συμβολίζει την κοιμώμενη ερωτική επιθυμία, που δεν πρέπει να εμφανιστεί πριν από το γάμο. Στην προκειμένη περίπτωση, το φιλί του πρίγκιπα είναι το κλειδί για την έναρξη της σεξουαλικής ζωής. Επιπλέον, τα αγκάθια που “προστατεύουν” την πριγκίπισσα όσο κοιμάται, είναι μια νοητή ζώνη αγνότητας. Η μετατροπή των αγκαθιών σε κόκκινα τριαντάφυλλα μετά το φιλί, το κόκκινό τους χρώμα είναι μια υπενθυμιστική νύξη του ματωμένου σεντονιού της νυφικής παστάδας.
Η Κοκκινοσκουφίτσα η αιώνια ανάφτρα
Ποιος να το έλεγε πως το κοριτσάκι με το κόκκινο σκουφάκι θα ήταν το ισχυρότερο σεξουαλικό σύμβολο! Η κόκκινη κάπα είναι παράλληλα σύμβολο της πορνικής εργασίας, καθώς οι επαγγελματίες ξεχώριζαν από αυτή την περιβολή στην Γαλλία του 14ου αιώνα, απ’όπου έλκει την καταγωγή του ο μύθος, αλλά και την αρχή της ήβης, με τον συμβολισμό του κόκκινου για την έμμηνο ρύση. Το απαγορευμένο δάσος συμβολίζει την ερωτική επιθυμία και ο λύκος τα αρσενικά που παραμονεύουν προκειμένου να “κατασπαράξουν” την κοκκινοσκουφίτσα (τα μικρά και άβγαλτα κορίτσια)
Ο μύθος είναι μια απτή προειδοποίηση του τι συμβαίνει στα κοριτσάκια που παρακούουν τις ειδοποιήσεις των μαμάδων τους, εξερευνώντας τις επιθυμίες, το όμορφο δάσος, τα περίεργα πλάσματα της ερωτικής πανίδας, για τους ωραίους λύκους που παραμονεύουν στο δάσος.
Μέσα στον μύθο, η θηρευτική ορμή του αρσενικού εκδηλώνεται με τρόπους τολμηρούς και αμφιλεγόμενους, που φλερτάρουν με το cross dressing (ο λύκος ντύνεται γιαγιά), με την μουνοδουλία κι ανθρωποφαγία (η επιθυμία καταβρόχθισης της Κοκκινοσκουφίτσας, παρόλο που έχει ήδη χορτάσει με την γιαγιά), και με τον ναρκισσισμό (η λεπτομερής επίδειξη των μεγάλων μελών του λύκου, αφήνοντας υπαινιγμό για έναν φαλλοκεντρισμό άνευ προηγουμένου σε οποιονδήποτε ακούει το “αθώο” αυτό παιδικό παραμύθι) Στο τέλος, ο άντρας σωτήρας, ο κυνηγός, θα αποκαταστήσει την έννομη τάξη και θα αποφορτίσει τις “ανώμαλες” έξεις, αφού θα σκοτώσει τον κακό λύκο
Η Χιονάτη και το μήλο του πειρασμού
Το δηλητηριασμένο μήλο που προσφέρει η βασίλισσα-μάγισσα, μεταμφιεσμένη, στην αφελή Χιονάτη (να κι ένα εμβόλιμο μήνυμα “μην παίρνετε καραμελίτσες από ξένους”) δεν είναι παρά το μήλο του πειρασμού του Αδαμ και της Εύας. Ο πειρασμός της σάρκας πρέπει να μείνει σκέτος πειρασμός και να απορριφθεί άμεσα, γιατί είναι δηλητηριασμένος. Ξανά μια καταδίκη του σεξ, από την οποία για άλλη μια φορά το φιλί ενός και μόνου άνδρα (του πρίγκιπα) είναι ικανό στο να ξυπνήσει τη Χιονάτη από το λήθαργο της αγνότητας.
Και στα τρία παραδείγματα το μήνυμα είναι το ίδιο. Η συμμόρφωση του γυναικείου σώματος στο μέτρο της αντρικής επιθυμίας και η δαιμονοποίηση της ελεύθερης συνουσίας για το γυναικείο φύλο.